2018 metų grafinio dizaino prognozės socialiniams tinklams

Pasaulis nuolat keičiasi kartu keisdamas ir mūsų estetinį suvokimą bei vyraujančias tendencijas. Kasmet sulaukiame vis naujų prognozių, kas bus madinga rytoj, poryt, po mėnesio ar metų. Tai ypač svarbu prekės ženklams, kurie yra nutolę nuo klasikinių vizualinių sprendimų ir stengiasi neatsilikti nuo nuolat besikeičiančių madų. Taigi dalinuosi keletu grafinio dizaino prognozių 2018 metams, padėsiančių neišgriūti iš šio nuolat verdančio tendencijų katilo.

BENDRA STILISTIKA
Jau 2017 metais ėmė ryškėti žmonių noras ieškoti organikos bei natūralumo, tačiau 2018 metai žada dar didesnį susikoncentravimą į tai. Šiais metais itin populiaria detale taps natūrali mediena, įkomponuota į urbanistiką. Būtent dėl šios pasaulėžiūros kaitos, vizualikoje daugės augalų raštų motyvų. Svarbu paminėti, jog organika ir natūralumas nebūtinai siesis tik su gamta. Bus atsisakoma dirbtino nuotraukų retušavimo, dirbtinų šypsenų ir kitų akivaizdžiai suvaidintų emocijų. Tad, 2018 metais ieškokite to, kas tikra.

Šaltinis: www.pinterest.com

EFEKTAI
„Glitch“. Ne naujas ir visiems gerai žinomas efektas vėl atgimsta. Chaotiškas, nestabilus ir realias formas iškreipiantis įrankis, suteikiantis vizualui ne tik gyvybingumą, bet ir tam tikrą siurrealistinį pojūtį. Šis efektas primena sugedusios elektronikos ekranus, taip pat kuria įspūdį, jog į nuotrauką reikėtų žiūrėti per 3D akinius. „Glitch“ įrankis itin dažnai yra naudojamas plakatuose, susijusiuose su elektronine muzika. Šį efektą nesunkiai galima sukurti su „Photoshop“ programa ar specialiai tam skirtomis programėlėmis: „Glitch Lab Pro“ (https://apple.co/2GfToYA), „Decim8“ (https://apple.co/2GeBAgJ), „Glitch Cam“ (http://bit.ly/2GgT5gg) .

Šaltinis: www.pinterest.com

„Ruined“. Dar vienas 2018 metais karaliaujantis efektas. Jo pagalba kuriama iliuzija, jog matoma nuotrauka yra sugadinta, suplėšyta, apipaišyta, sutepta ir panašiai. Apskritai, „Ruined“ efekto panaudojimas gali būti labai platus: pradedant pakuotėmis, plakatais, fotosesijų nuotraukomis ir baigiant vaizdo įrašais. Prie efekto pridėjus dar ir grafinius pieštinius elementus, gims ypač puikus ir mūsų akiai patrauklus vaizdas. Todėl, savo vaizduotei reikėtų leisti savo atsiskleisti ir žaisti su šiais dviem elementais. Galbūt net ir patys po to nustebsite rezultatu 😉

Šaltinis: www.pinterest.com

TIPOGRAFIJA
„Raidės – objektai“. Improvizacija, siekiant kuo įvairiau pateikti simbolius, niekur nedingo ir, tikriausiai, dar ilgai nedings. Šiais metais ir toliau matysime raides, primenančias tam tikrus objektus ar kuriamas iš jų. Paprastai tariant, visiška laisvė kūrybai. Šis principas daugiausiai naudojamas logotipuose, norint parodyti tiek prekės ženklo pavadinimą, tiek jo reikšmę.

Šaltinis: www.pinterest.com

Šriftai. Didžiausias dėmesys bus skiriamas BOLD simboliams. Kuo didesnis ir storesnis – tuo geresnis ir pastebimesnis. Tačiau, ryškiomis bei masyviomis raidėmis piktnaudžiauti nereikėtų. BOLD šriftus naudokite tik tiems žodžiams, kurie, jūsų nuomone, yra svarbiausi ir labiausiai verti atkreipti žmonių dėmesį. Pavyzdžiui, pavadinimai ar reklaminiai šūkiai. Dažnai naudojami BOLD šriftai yra „Franchise“, „Coolvetica“, „Helvetica“ bei „Morton Typeface“.

Šaltinis: www.pinterest.com

Taip pat nepasimirš ir vadinamieji „handwritten“ šriftai, vizualui suteikiantys organikos bei natūralumo. Tokių šriftų naudojimas gali būti labai efektyvus, tačiau tinkantis ne visiems prekės ženklams. Juos vertėtų naudoti su vaikais, kūryba, maistu ar moteriškais drabužiais susijusiais prekių ženklams, tačiau vengti bankams, institucijoms ar elektronikos parduotuvėms. Keli išsiskiriantys „handwritten“ šriftų pavyzdžiai: „Carley & CO“, „Mathilde“ bei „Stay Writer“. Prognozuojama, jog itin madingu taps „handwritten“ šriftų derinimas su prieš tai minėtuoju BOLD – griežtos ir masyvios linijos bei smulki ir grakšti rašysena.

Šaltinis: www.pinterest.com

Apibendrinant visas tendencijas matome, jog prekės ženklams reikės būti kuo kūrybiškesniems ir ieškoti išskirtinių dizaino sprendimų, siekiant ne tik išgauti unikalų įvaizdį rinkoje, bet ir prisitaikant prie sparčiai populiarėjančios natūralumo ir organikos temų. Nors dizaine ir vyraus eklektika bei kontrastingi deriniai, tačiau bus stengiamasi išlaikyti harmoniją. Bet kokiu atveju, kreipkite dėmesį tik į tas tendencijas, kurios padės išlaikyti jūsų prekės ženklo savitumą bei unikalumą. Nepamirškite, jog originalus stilius yra daug svarbiau nei nuolatinis madų vaikymasis!

Socialinių tinklų būgnininkė,
Agnė

ŠALTINIAI:
graphicmama.com/blog/graphic-design-trends-2018/
99designs.com/blog/trends/graphic-design-trends-2018/
venngage.com/blog/graphic-design-trends/
blog.pinterest.com/en/pinterest-100-top-trends-try-2018