fbpx

Ar Facebook kanalo nemokamas pasiekiamumas mirė?

2016 29 rugsėjo

Rugsėjo pirmoji skelbė ne tik mokslo metų ir intensyvaus darbymečio pradžią. Ilgai kalbėjusi apie naujienų srauto (angl. news feed) atnaujinimus, Facebook vadovybė drastiškai sumažino organinį vartotojų pasiekiamumą (angl. organic reach), kartu paankstindama rudeninę depresiją tiek verslams tiek marketingo specialistams. Šis blogo įrašas trumpai aptaria svarbiausius faktus, lemiančius verslų komunikacijos nemokamo pasiekiamumo Facebook platformoje sumažėjimą, bei įvertina ateities iššūkius ir galimybes.

Kas įvyko? Svarbiausi faktai.

Kadangi dabartinės situacijos pakeisti neįmanoma, verta su ja išsamiai susipažinti. Tad kas įvyko vasarą ir kas nulėmė nemokamo pasiekiamumo sumažėjimą?

  • Jau liepos mėnesio statistika atskleidė, kad vidutinio įrašo pasiekiamumas Facebook platformoje sumažėjo net 52% per 2016 metus.
  • Taip pat paskelbta, jog Facebook‘as uždirbo dar daugiau pajamų iš reklamos pirkimų, lyginant su 2015-ųjų metų rezultatu. Tai rodo, jog Facebook sparčiai vejasi milžinę Google, siūlančią Google AdWords galimybes. Tokia statistika dar labiau sustiprino Facebook‘o lyderystės poziciją socialinių tinklų aspektu.
  • Facebook – pripažintas socialinis tinklas verslo akyse. Kanalas generuoja didžiausią pajamų dalį, lyginant su kitais socialiniais tinklais. Negana to, šis milžinas nuolat auga iš vartotojų bazės perspektyvos. Čia kas sekundę sukuriami net 5 nauji profiliai.

shutterstock_318676316

  • Prisidengdama altruistiniu noru išlaikyti pagrindinę savo misiją – būti šeimos ir draugų socialiniu tinklu, vadovybė įgyvendina naujienų srauto algoritmo pakeitimus. Šie pakeitimai nulemia nemokamo pasiekiamumo drastišką nuosmukį. Pagrindinis Facebook argumentas: vartotojai turėtų matyti tik jiems ir jų draugams įdomų ir kokybišką turinį. Todėl nuo šiol bus dar labiau skatinamas turinio pasiekiamumo reklamos pirkimas, o turinio kūrėjai turės dar labiau stengtis ieškoti nemokamų alternatyvų fanams pritraukti.
  • TAČIAU įvyko ir daugiau pokyčių. Įdiegti nauji įrankiai, siūlomos naujos reklamos rūšys. Tai suteikia dar daugiau galimybių verslams ir dar daugiau kasdienio galvos skausmo marketingo specialistams.

Šios naujienos gali būti suvoktos labai dviprasmiškai, todėl noriu pasidalinti keletu pastebėjimų ir patarimų.

 

Patarimas nr. 1: nustoti remtis tik organiniu pasiekiamumu

Taigi, dar kartą: auganti reklamos kaina ir nuolat mažėjantis organinis pasiekiamumas yra naujoji realybė. Žinoma, gauti panašius pasiekiamumo rezultatus kaip ir anksčiau yra įmanoma, jei tinkamai pasirenkate reklamos būdus ir jau esate sukaupę atitinkamą fanų bazę. Tačiau auginti puslapio sekėjų skaičių nemokamu būdu užims labai daug laiko.

shutterstock_380449672

Kokia išeitis? Pakoreguoti (jei jau esate susikūrę) arba susikurti reklamos strategiją Facebook tinkle, kuri būtų orientuota į aiškų rezultatą bei įtrauktų mokamos reklamos būdus. Jei Jūsų norimas rezultatas yra išaugęs prekės ženklo žinomumas,rinkitės reklamos rūšį, kuri Jūsų turinį parodys daugiausiai kartų. Jei norite verslo kontaktų – naudokite tokių kontaktų generavimo reklamą (angl. Lead generation ads). Taigi, viena yra aišku – kuo geriau pasirinksite reklamos būdą ir suderinsite jį su Jūsų tikslu, tuo geresnio rezultato sulauksite.

Patarimas nr. 2: sekti naujienas bei naudoti naujus Facebook reklamos įrankius!

Besidomintys marketingu socialiniuose tinkluose pastebi, kaip dažnai Facebook diegia atnaujinimus, siūlo naujas reklamos rūšis. Pastebėta, jog tokias naujoves greičiau įsisavinantys verslai pasiekia žymiai geresnių rezultatų. Tiesa, kokybiško turinio parengimas ir viešinimas verslams užima vis daugiau laiko. Norint taupyti resursus, verta kreiptis pagalbos į socialinių tinklų komunikacijos agentūras. Agentūros padės atskleisti Jūsų prekės ženklo unikalumą bei tinkamai jį išviešinti socialiniuose tinkluose, tuo pačiu sukurdamos tinkamą reklamos strategiją, paremtą naujausių Facebook galimybių išnaudojimu.

shutterstock_345947957

Taigi, nors nemokamas pasiekiamumas “mirė”, priversdamas investuoti į mokamą reklamą, Facebook vis dar išlieka vienu pigiausių kanalų reklamos aspektu. Todėl siūlau nenuleisti rankų ir versti naują popieriaus lapą, kuriame sukurpsite tinkamiausią strategiją, atsižvelgdami į šių metų pokyčius:)

 

Sėkmės Facebook reklamos administravimo miške, kuriame medžių daugėja nuolatos!

Social Media Drummer,

Audronė


Dalintis

Susisiekite