Ar Facebook’as pasiruošęs nurungti Tinder’į?

Didžiausias socialinis tinklas Facebook turi daugiau nei du milijardus vartotojų, iš kurių 200 milijonų savo paskyrose nurodo, kad yra vieniši. Kol kas internetinėmis pažintimis rūpinosi populiariausia šios srities programėlė Tinder, tačiau prieš savaitę Markas Zuckerbergas metinėje Facebook vystytojų konferencijoje pranešė, kad iki metų galo pristatys naują pažinčių ir santykių paieškos platformą. 

Iš tiesų žingsnis, kurį sugalvojo žengti Facebook’as yra drąsus, bet ne toks netikėtas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Palyginus pirmąsias Facebook dienas, kai Thefacebook tebuvo kolegijų studentus apjungiantis tinklapis, su dabartine aplinka, kurioje neišvengiamai praleidžiame dalį dienos, vaizdas yra iš esmės pasikeitęs. Juk buvo laikai, kai nebuvo like mygtuko (jis pasirodė tik 2009), o taip pat nebuvo sienos, grupių, renginių ir privačių žinučių su tiesioginiais vaizdo įrašais.

Iš dabartinės perspektyvos vertinant, galima šmaikščiai pareziumuoti, kad Facebook’as tiesiog apsižvalgė internete ir po truputį susirinko viską, kas daro pinigus ir, žinoma, siejasi su jų deklaruojama misija – apjungti žmones visame pasaulyje. Ir vis dar besižvalgant pamatė pražiopsotą santykių mezgimo nišą. Nusprendė nesnausti ir štai, iki metų galo žada jog turėsime internetinių pažinčių platformos adaptaciją Facebook aplinkoje. Kaip tai atrodys realiai ir kiek visa koncepcija iki starto pakis, galime tik svarstyti. O kol svarstome, dalinamės svarbiausiais punktais, kuriuos apie pažinčių programą pateikė pats M. Zuckerbergas:

Šaltinis: reauters.com

  1. Prisijungti ir ieškoti antrųjų pusių reikės susikuriant naują paskyrą, kuri nebus sujungta su esama asmenine Facebook vartotojo paskyra, todėl nesidomintys naujais santykiais gali būti ramūs – jų duomenys nebus panaudoti be jų žinios. Nusprendę išbandyti antros pusės paieškas Facebook pažinčių platformoje, vartotojai savanoriškai dalinsis duomenimis apie savo amžių, gyvenamąją vietą, mėgstamus puslapius ir, žinoma, nuotraukas, kuriomis kurs savo įvaizdį kitų šia platforma besinaudojančių potencialių partnerių akyse.
  2. Šie potencialūs partneriai bus rekomenduojami remiantis bendrais pomėgiais, bendrais draugais ir bendrais renginiais, kuriuos jie būtų pasižymėję kaip interested arba going. Tad kuo daugiau bendrumo, tuo didesni šansai, kad algoritmo pasiūlytas žmogus, bent jau remiantis Facebook prielaidomis, bus tinkamas.
  3. Svarbiausias Facebook internetinių pažinčių platformos išskirtinumas yra tikslas padėti kurti prasmingus ir ilgalaikius santykius. Kol daugelis kitų internetinių pažinčių platformų, su Tinder’iu priešakyje, tokių kilnių siekių neturi – daugiausiai orientuojasi į vienkartinius pasimatymus –  Facebook’o skambi misija gali turėti pranašumą vienišų socialinių medijų vartotojų tarpe. O gal ne?

Akivaizdu, kad žmonių, kurie susidomėtų šia naujove, tarp Facebook’o vartotojų netrūktų. Tik nežinia ar to pakaks nurungti įsišaknijusį šios srities lyderį – Tinder’į,  tai sužinosime tik ateityje. Dabar aišku viena, kompanijos vadovas su visa komanda turės labai pasistengti, kad pateisintų žmonių lūkesčius ir be klaidų pažvelgtų į savo vartotojų privatumą. Juk šis internetinių santykių kūrimo projektas reiškia dar daugiau vartotojų duomenų, su kuriais Facebook’as jau ne kartą pasielgė neatsakingai.