Facebook praneša: vėl keičiasi įrašų pasiekiamumo algoritmas

Facebook verslo paskyrų administratoriai jau gan ilgai su neramumu įtarinėjo, kad laukia pokyčių metas ir ši diena atėjo – praėjusį ketvirtadienį Facebook įkūrėjas Marc Zuckerberg pagaliau patvirtino ilgai sklandžiusius gandus, kad keisis įrašų pasiekiamumo algoritmas, ir šįkart jis tikrai nėra naudingas verslo paskyroms.

 

Praėjusią savaitę M. Zuckerberg savo Facebook paskyroje pasidalino žinia, jog 2018-aisiais metais ypač didelis dėmesys bus skiriamas kokybiškai praleistam vartotojų laikui. Pasak Marc, Facebook’as buvo sukurtas palaikyti ryšiui su savo artimaisiais, draugais bei naujoms pažintims megzti. Visgi pastaraisiais metais buvo gauta labai daug bendruomenės nusiskundimų, kad įrašai iš verslo paskyrų bei žiniasklaidos priemonių perpildo vartotojų naujienų srautą, taip užgoždami draugų pasidalintas akimirkas. Taigi, siekiant maksimaliai atkurti vartotojų pasitikėjimą, Facebook atstovai ryžosi revoliuciniam žingsniui – kardinaliai mažinti verslo paskyrų įrašų pasiekiamumą.

Kokie pokyčiai mūsų laukia?

  1. Video turinio pasiekiamumas kis

Nors video turinys per pastaruosius keletą metų absoliučiai sprogdino Facebook’ą ir rodė labai gerą pasiekiamumą, tačiau šiandieną Facebook nori aukštą pasiekiamumą suteikti tik pačiam geriausiam video turiniui. Taigi, jei norite pasiekti plačią auditoriją video įrašu, turite atsižvelgti į du esminius faktorius:

  • Tikslas – jūsų vaizdo įrašai turi turėti konkretų tikslą, ko pasekoje vartotojai norėtų tokio turinio ieškoti. Jei vartotojai ieško jūsų pasidalinto ar kurto specifinio video turinio per Facebook paieškos sistemą arba keliauja tiesiai jo peržiūrėti į jūsų paskyrą – tai geras ženklas, kas kelia video turinio pasiekiamumą. Taigi siekiant gauti maksimalų pasiekiamumą skatinkite savo fanus ieškoti jūsų skelbiamo vaizdo įrašo bei kurkite ar dalinkitės tik kokybišku turiniu.
  • Pakartotinės peržiūros – jei vartotojai nuolat peržiūri jūsų skelbtą video turinį, tai rodo jo aktualumą. Pagal tai Facebook prioretizuos turinį, kuris sulauks didesnio pasiekiamumo.
  1. Dirbtinį fanų įsitraukimą (click baits) skatinantys įrašai bus nureitinguojami

Tikriausiai kasdien esate įpratę matyti turinį, kuris vartotoją skatina daryti šiuos ar panašius veiksmus: “…pasidalink, jeigu…”, “…palike’ink, jeigu…”, “…tag’ink draugą, jeigu…”, “…balsuok reakcijomis už labiausiai patinkantį”, “…komentuok…” ir pan. Pasak Facebook’o tokio pobūdžio įrašams atėjo galas, nes naujasis algoritmas sugebės identifikuoti tokį turinį, kurį iškart nureitinguos, ko pasekoje tiek organinis, tiek mokamas tokio turinio pasiekiamumas bus mažas. Nežinia, kiek naujasis algoritmas sugebės atpažinti tokio pobūdžio turinį skirtingomis kalbomis, tačiau būkite nusiteikę pokyčiams ir pradėkite ieškoti kitų būdų, kaip palepinti savo fanus prizais.

3. Įrašai su nuorodomis į abejotino patikimumo ar žemos kokybės tinklalapius taip pat taps nureitinguotais

Ne paslaptis, kad Facebook naujienų srautas yra apkrautas spam’u ir menkavertėmis nuorodmis, kurios neleidžia kokybiškai pasiekti norimo turinio. Taigi Facebook kardinaliai pasiryžo keisti padėtį ir mažinti blogą vartotojų patirtį lankantis tokio pobūdžio tinklalapiuose. Tai kokie gi tinklalapiai pasak Facebook bus laikomi abejotinais ir neatitinkančiais gero turinio pasiekiamumo reikalavimų?

  • Tie, kurių landing page’ai yra apkrauti trikdančiomis, kenksmingomis bei šokiruojančiomis reklamomis;
  • Tie, kurių užkrovimo laikas yra per lėtas;
  • Tie, kurių landing page’as neturi esminio turinio – t.y. nėra aiški puslapio paskirtis: kam jis skirtas, kokią naudą teikia vartotojui, ką parduoda ar kokią informaciją suteikia ir pan.
  • Tie, kurie neskatina vartotojų “knistis” giliau. Kitaip tariant, jeigu vartotojas neišlenda iš landing page’o, tai yra blogas ženklas. Taigi nuolat tikrinkite savo tinklalapio rodiklius: bounce rate bei page per session rezultatus. Atminkite – jeigu vartotojas pereina iš landing page į tolimesnius langus su papildoma informacija – tai yra itin geras ženklas, pagal kurį Facebook jus apdovanos geresniu pasiekiamumu.

Apibendrinant galima sakyti, kad visų verslo paskyrų administratorių laukia nelengvas metas. Laiko apsiprasti prie būsimų ir po truputį jau įgyvendinamų pokyčių dar yra.  Tad jau dabar pradėkite stebėti paskyros įžvalgas (insights) ir turinio pasiekiamumo pokyčius. Atsižvelkite į išvardintus faktorius bei ieškokite naujų būdų, kaip išsaugoti įsitraukimą bei gerą turinio pasiekiamumą, na, o jei prireiks pagalbos – susisiekite su mumis 😉

Social media drummer,
Viltė