fbpx

SOCIALDRUM

EN

Infografikai:

atėjau, pamačiau, įsiminiau

2017 07 11

Yra daugybė būdų sudominti ir pritraukti žmonių dėmesį, tačiau šiandien noriu išskirti vieną iš jų – infografikus. Galbūt kai kurie iš jūsų jau nebegalite įsivaizduoti savo kasdienybės be jų, o kiti dar tik pradedate juos pažinti. Tikiu, kad abiem atvejais šiuo įrašu jums suteiksiu nors truputį naudingos informacijos, kuri padės jūsų verslui ateityje.

Taigi, kodėl jums verta naudoti infografikus?

Oksfordo žodynas infografiką apibrėžia kaip vizualinį duomenų, informacijos, statistikos atvaizdavimą. Tačiau po šia sąvoka slepiasi kur kas daugiau. Visų pirma, infografikai tai gražūs, spalvingi vizualai, kurie daug labiau atkreipia dėmesį. Įsivaizduokite, kad žiūrite savo naujienų srautą Facebook‘e ir tarp daugybės nuotraukų pasirodo kitoks grafiškai apipavidalintas vaizdas. Mes įsitikinome, kad tokiu atveju daug didesnė tikimybė, jog jūs jį paspausite ir skirsite daugiau laiko jo peržiūrai. Pavyzdžiui, šis mūsų kliento „Susisiekimo paslaugų“ infografikas susilaukė didesnio nei vidutinis skaičius įrašo paspaudimų (tai pasitvirtino ir su kitais klientais).

(Audronė Š. „Susisiekimo paslaugoms“)

Negana to, taip jau yra, kad žmonės sukurti taip, jog daug geriau atsimintų informaciją, kurią matė negu girdėjo ar perskaitė. Tyrimai rodo, kad po 3 dienų žmogus prisimena tik 10% girdėtos informacijos, o vaizdinės net 65%. Tai puiki paskata pradėti naudoti infografikus, jei dar to nedarote.

Kitas įdomus aspektas, kad mums patinka statistika ir faktai, jais dažnai dalinamės su draugais norėdami juos informuoti ir taip atskleisti savo sumanumą. Man pačiai asmeniškai daug patogiau pasidalinti tokia statistika, kuri yra vienoje vietoje, aiški ir žinau, kad draugas greitai ją peržvelgęs galės su manimi padiskutuoti. Štai čia iškyla dar du infografikų privalumai: žmonės daug dažniau jais dalinasi ir jų pagalba galima greitai peržvelgti didelį kiekį informacijos. Tai reiškia, kad sukūrus tokį infografiką ir pritaikius jį socialiniams tinklams, išauga tikimybė, jog žmonės aktyviau juo dalinsis, o dėl to didės jūsų komunikacijos pasiekiamumas, puslapio lankomumas ir kt.

Kas lemia infografiko sėkmę?

Egzistuoja daugybė patarimų kaip teisingai atrinkti, surūšiuoti ir struktūrizuoti informaciją infografiko formos pagalba. Manau, kad aktualiausi yra du aspektai. Pirmiausia, jūsų pateikiama informacija turėtų būti naudinga, įdomi ir aktuali jūsų tikslinei auditorijai. Antra, turite skirti pakankamai laiko ir pastangų, kad infografikas būtų aiškus, paprastas, derėtų su jūsų prekės ženklo dizainu bei stilistika. Esu tikra, jog sujungus šiuos aspektus jums pavyks įtraukti daugiau žmonių. Plačiau apie sėkmingų infografikų kūrimą galite skaityti čia.

Ar egzistuoja įrankiai, kuriais galite infografiką susikurti patys?

Mažesni verslai ne visada turi grafikos dizainerį, kuris greitai ir profesionaliai sumaketuotų infografiką. Todėl noriu jums pristatyti kelis nemokamus įrankius, kuriais naudodamiesi sugebėsite tai padaryti ir patys:

  • Canva. Čia rasite daugybę piktogramų, teksto išdėstymo šablonų bei kitų elementų, todėl jums liks tik juos išdėlioti.
  • Easel  – įrankis skirtas būtent infografikų maketavimui. Svetainėje pateikta daugybė šablonų, kuriuos galėsite lengvai koreguoti.
  • Piktochart – svetainėje rasite tiek infografikų šablonus, tiek atskirus elementus, kuriuos galėsite išdėlioti pagal jūsų poreikius.

Ir tai vos keletas populiariausių infografikų kūrimo platformų. Kiekviena jų turi savų pliusų ir minusų, tačiau jei neturite laisvų dizainerio rankų, programos gali tapti puikia išeitimi.

Apibendrinama, galiu pasakyti, jog tiek statistika, tiek asmeninė patirtis rodo, kad infografikai daug labiau patinka žmonėms nei tradicinės viešinimo formos, todėl jais dažniau dalinamasi ir skiriama daugiau laiko jiems peržvelgti. Todėl, nepamirškite išnaudoti visų infografiko formos teikiamų privalumų bei naudokitės nemokamais ir lengvai valdomais įrankiais jiems kurti. Taip būsite ne tik išgirsti, tačiau ir ilgam išliksite vartotojo atmintyje!

Social media drummer

Neringa