fbpx

Paauglystės kančios baigėsi – Instagram gauna analitikos įrankį

2016 20 gegužės

Dar praėjusią savaitę Instagram gerokai nustebino visą pasaulį pakeisdama savo išvaizdą tiek išore, tiek vidumi. Kardinaliai pasikeitė Instagram ikona ir šio socialinio tinklapio “interjeras”. Paskaičius komentarus oficialioje Instagram paskyroje susidarė įspūdis, kad daugiau buvo nepasitenkinusių vartotojų, nei tų, kurie džiaugtųsi naujovėmis. Regis, šiomis naujovėmis ir turėjo viskas bent kuriam laikui nurimti, tačiau Instagram pateikė naują perliuką, kuriuo, mano nuomone, bus patenkinti tikrai didžioji dauguma vartotojų, o ypač tie, kurie administruoja verslo profilius. Būtent apie šį perliuką šiandien ir noriu papasakoti.

Tai kokie gi tie DAR VIENI pokyčiai? Tai yra analitikos įrankis, kurį jau ilgai turi didieji socialiniai tinklai, tokie kaip Google+, Pinterest, Facebook, Twitter ir LinkedIn. Nors Instagram ir tapo pamėgta tarp prekinių ženklų, tačiau administruojantiems oficialius kompanijų profilius visada būdavo sunku analizuoti per tam tikrą laiką pasiektus rezultatus bei sekėjų informaciją. Tam atėjo galas. Žemiau apžvelgiu šias naujoves:

Contact mygtukas. Mygtukas, kurį įpratę paspausti Facebook ar kitų didžiųjų socialinių tinklų vartotojai, pagaliau atsidurs ir Instagram prekinių ženklų paskyrose. Paspaudus šį mygtuką vartotojas galės gauti nuorodas į artimiausią parduotuvę ar turės tiesioginę prieeigą bendrauti su prekinio ženklo atstovais elektroniniu paštu. Šis mygtukas atsiras profilio viršuje, šone mygtuko “follow”.

instagram profile changes

Analytics mygtukas. Įprastas matyti kituose socialiniuose tinkluose “bar graph” tipo mygtukas pagaliau atsiras ir Instagramoje! Analytics įrankio dėka bus galima lengviau sekti sekėjų elgseną prekinio ženklo paskyroje. Šis mygtukas taip pat atsidurs profilio viršuje, šalia nustatymų mygtuko. Jį paspaudus administratorius bus perkeliamas į kitą langą, kuriame atsidarys statistiniai paskyros duomenys.

instagram analytics satistics tool place

Nors Instagram kol kas nežada pateikti tiek daug analitinių duomenų kaip Facebook ar kiti socialiniai tinklai, tačiau pradžia jau yra ir šis socialinis tinklas kol kas leis administratoriams pasiekti šią statistinę informaciją:

  • Paskyros sekėjų geografinė padėtis. Šie duomenys leis administratoriui sužinoti iš kurios šalies ir iš kokių miestų sekėjai daugiausia seka prekės ženklo paskirą. Žinant iš kurios šalies daugiausiai sekėjų turi paskyra, bus lengviau organizuoti įrašus ir jų publikavimo laiką.

instagram followers location

  • Sekėjų amžius ir lytis. Visiems prekiniams ženklams yra svarbu žinoti, kokia žmonių auditorija daugiausiai seka jų socialinius profilius. Šie Instagram duomenys bus ypač aktualūs tiems prekiniams ženklams, kurie savo prekes ar paslaugas pozicionuoja tam tikrai amžiaus grupei ar lyčiai. Tai  palengvis tų paskyrų gyvenimą, kurios turi tūkstančius sekėjų, nes bus galima aiškiai pamatyti, ar komunikacija traukia reikiamus sekėjus bei susiplanuoti, kas turi būti keičiama ar patobulinama ateityje. Administratoriui bus leidžiama matyti tiek bendrą visų sekėjų amžiaus statistiką, tiek išskirstytą pagal lytį.

instagram age and gender stats

  • Sekėjų aktyvumas. Šie duomenys parodys kurią valandą ir kokiomis dienomis sekėjai yra aktyviausi. Visa tai leis administratoriui geriau pasirinkti komunikacijos laiką, panaudojant aktyviausią sekėjų laiką kai jie daugiausia komentuoja ir like’ina nuotraukas. Tai taip pat leis taupyti administratorių laiką, nes nebereikės mėtytis renkantis kada komunikuoti ar kada atsakinėti į fanų komentarus. Ši informacija turėtų ženkliai pagerinti post’ų pasiekiamumą, jei tik bus išnaudota tinkamai. Kita vertus, nereikia nustoti eksperementuoti su laiku. Kaip jau parodė patirtis su Facebook sekėjų aktyvumo statistika, negalima vien tik kliautis pateiktais sekėjų aktyvumo duomenimis – laikas, kada sekėjai aktyviausi, dažniausiai tinka ir kitiems prekiniams ženklams. Tai reiškia, jog jų administratoriai, atsižvelgę į statistiką, norės paskelbti savo įrašus būtent aukščiausio aktyvumo laiku. Tai savo ruožtu reiškia, kad tuo metu bus paskelbta daugiau komercinio tipo įrašų ir ne visi bus pamatyti sekėjų.

instagram komunikacijos laikas

  • Įrašų statistika. Pagaliau bus galima sužinoti kiek žmonių pamatė paskelbtą įrašą! Kaip įprasta matyti Facebook’e turinio pasiekiamumo duomenis (“reach”) ar Twitter’io parodymų duomenis (“impressions”), tokiu pačiu principu matysime Instagram postų pasiekiamumą. Šie duomenys bus pateikiami savaitės arba mėnesio laikotariu parodant kiekvieno įrašo pasiektų žmonių tikslų skaičių. Matant šiuos duomenis administratoriui bus lengviau suvokti, kaip veikia komunikacija. Pavyzdžiui, jei nuotrauka su įrašu pasiekė 8000 žmonių, tačiau ant jos “like” paspaudė tik 20, galima daryti išvadą, kad įrašas nebuvo geras ir neskatino interakcijos tarp vartotojų. Tuo tarpu iš tų išrašų, kurie pasiekė ne tik daug žmonių, bet ir sulaukė daugybės like ir komentarų, bus galima pasimokyti ir imti pavyzdį ateičiai.

instagram nuotraukų statistika

Nepaisant to, kad Instagram analitikos įrankis vis dar yra testavimo fazėje, tačiau, kaip teigia šio socialinio kanalo atstovai, šios naujovės vartotojus pasieks jau po kelių mėnesių. Neaišku tik kaip standartinę paskyrą reikės konvertuoti į verslo paskyrą, kadangi analitikos įrankis bus pasiekiamas tik prekiniams ženklams ir specialioms vartotojų grupėms, kurioms analitikos įrankis yra aktualus, pavyzdžiui, fotografams ar socialinių tinklų influenceriams. Šios informacijos Instagram atstovai kol kas nepateikia.

Taigi ko prekiniams ženklams Instagram’oje labiausiai reikėjo, tą jie netrukus ir gaus. Net neabejoju, kad ši socialinė platforma vėliau gali pažerti ir daugiau naujovių, kurios turėtų palengvinti komunikaciją tiek tarp vartotojų, tiek tarp prekės ženklų. Tačiau kalbant apie analytics įrankį, net neabejoju, kad jis taps itin svarbus prekiniems ženklams, kurie nori patobulinti savo komunikaciją ir kurti turinį, kuris traukia žmones. Laukite pokyčių, na o aš nekantrauju pamatyti, kada prekiniai ženklai dar labiau versis per galvas dėl kūrybingesnio turinio atsižvelgdami į fanų statistiką.

 

Social media drummer

Viltė Kunevičiūtė

Dalintis

Susisiekite