Užvaldyti pasaulį per 6 sekundes – Vine marketingas

Ar teko kada girdėti apie 5 sekundžių taisyklę, kuri yra taikoma video marketinge? Tai video pirmosios 5 sekundės, kurios lemia tai, ar žiūrovas yra sudomintas, ar ne. YouTube šias 5 sekundes „rezervuoja“ reklamuojamiems video, po kurių žiūrovas gali perjungti jo nesudominusios reklamos. Tik įdomios ir „užkabinančios“ reklamos yra pamatomos pilnai. Tačiau, kas būtų, jei apskritai visa reklamos trukmė siektų 5-6 sekundes? Ši beprotybė dar yra vadinama Vine filmuku.

Vine – tai socialinis tinklas, kuriame yra dalinamasi video turiniu. Pagrindinė čia vyraujanti taisyklė – papasakok savo istoriją per 6 sekundes. Šios 6 sekundės skiriamos ne tik dėmesio prikaustymui,  bet ir pagrindinės žinutės perteikimui, kas lemia pardavimus ar tam tikrą fanų įsitraukimą. Marketingo specialistai teigia, kad Vine video komunikacija tapo neatsiejama turinio marketingo dalis, kurios sėkmę lemia puikiai išmanomas 6 sekundžių mokslas kaip užvaldyti žiūrovo pasaulį.

Kalbant plačiau apie Vine istoriją, šis socialinis kanalas 2013 metais buvo įsigytas galiūno Twitter, tačiau kaip turinio marketingo įrankis jis ypač išpopuliarėjo 2014 metais kartu su 9gag, memais ir GIF’ais. Pagrindinė šio kanalo paskirtis yra kurti trumpus 6 sekundžių video įrašus, kurie yra rodomi nepertraukiamai (looping), ir platinti juos kituose socialiniuose tinkuose, tokiuose kaip Facebook ar Twitter. Itin skubančiame moderniame pasaulyje, kur kiekvienas iš mūsų gali skirti vis mažiau dėmesio reklamai, trumpi video yra, tartum, sėkmės raktas į didesnį žiūrovų įsitraukimą ir peržiūrų skaičių.

vine videos

Genialumas slypi paprastume. Video įrašo trumpumas kūrėją įstato į tam tikrus rėmus, kuriuose turi atsiskleisti kūrybiškumas. Ne gana to, tas pats trumpumas garantuoja, kad video bus peržiūrėtas mažiausiai porą kartų iki kol bus išjungtas, o kartojama ir pilnai pamatoma reklama yra efektyvesnė. Norint palengvinti kūrėjų kančias ir sukurti gerą turinį, reikia vadovautis bent viena iš 6 pagrindinių Vine taisyklių:

  1. Parodyk savo produktus ar paslaugas veiksmo principu.Viešinant trumpus filmukus gali būti skatinami ne tik pardavimai, bet ir fanų įsitraukimas. Įtraukianti ir kupina veiksmo trumpa video istorija vartotojams lengvai perteikia pagrindinę žinutę apie kompaniją arba produktą.
  2. Šviesk savo tikslinę auditoriją.Trumpi “how to” filmukai ne tik didina fanų įsitraukimą, bet ir juos edukuoja. Trumpu video sekėjams galima parodyti mažai žinomas produkto funkcijas ar problemų sprendimo metodus. Žinoma, per 6 sekundes papasakoti, kaip išspręsti problemą gali būti sudėtinga, tačiau reikia būti kūrybingiems ir vadovautis paprastumo principu.
  3. Pralinksmink savo auditoriją. Sekėjai dažniausiai prarandami kai kuriamas turinys jiems pasidaro neįdomus, todėl yra labai svarbu idėjas perteikti įdomiai. O kas gi nemėgta būti pralinksminti? Geras turinys bet kada gali tapti virusiniu (viral), kas atvers dar daugiau durų. Verta pagalvoti ir apie stop-motion animaciją, kuri yra vienas iš geriausių įrankių siekiant linksmai ir kūrybingai perteikti idėją.
  4. Parodyk žmonėms kompanijos asmenybę ir veiklos vietovę. Trumpi video, parodantys, kur tu įsikūręs, kokią parduotuvę turi ir kiek tavo kolektyve yra žmonių, gali padaryti tavo kompaniją dar artimesnę vartotojui. Dėl to, yra labai svarbu atsirinkti, kas norima parodyti apie save ir kaip geriausia tai pateikti.
  5. Komunikuok su savo auditorija ir skatink įsitraukimą.Fanų įsitraukimas – tai geriausiai komunikacijos sėkmę atspindintis rodiklis, todėl niekada negalima užmiršti, kad reikia kalbėtis su fanais, o ne kalbėti jiems. Vine platformoje tai geriausiai daryti skatinant juos nufilmuoti trumpą filmuką ir naudoti tavo paskirtus hashtag’us. Pavyzdžiui, elektronikos prekių parduotuvė gali skatinti savo fanus trumpai parodyti, kaip jie džiaugiasi nusipirktu mobiliuoju telefonu ar televizoriumi.
  6. Nepamiršk savęs reklamuoti.Savo naujus produktus ar paslaugas paversk į filmus. Sukurk šiek tiek šurmulio aplink naujų produktų pristatymus. Būsimus renginius ar parodas trumpai pristatyk 6 sekundžių filmukais.

Žinoma, taisyklės ne visada veikia, kol neatrandamas geriausias būdas, ar nepamatomi sėkmės pavyzdžiai. Būtent jais ir noriu pasidalinti. Nors Lietuvoje kompanijos ir prekiniai ženklai dar mažai žino apie šį socialinį kanalą ir vadovaujasi principu „užteks Facebook’o ar Instagram’os“, tačiau noriu bent šiek tiek sužadinti Lietuvos verslininkų apetitą parodydama pasaulyje gerai žinomų kompanijų Vine sėkmės pavyzdžius.

Pradėkime nuo visiems gerai žinomos ir lietuvių mylimos kompanijos Samsung. Nors beveik apie visus Samsung produktus gausu ilgų ir išsamių video įrašų YouTube kanale, tačiau kompanija neapleidžia ir Vine platformos. Beveik kaskart naujausias jų produktas yra pristatomas 6 sekundžių įrašais. Čia reklamuojami naujausi išmanieji telefonai, išmanieji laikrodžiai, planšetės. Ir nors šie video yra be garso ir itin trumpi, tačiau pasižymi aukšta grafine raiška ir spalvingumu.

Kitas pavyzdys – daugiau moteriškajai auditorijai skirtas britų mados gigantas ASOS. Daugiau nei 850 skirtingų prekinių ženklų mados ir grožio produktais online erdvėje prekiaujanti kompanija yra itin pamėgta ir lietuvaičių. Dažniausiai šios kompanijos pirkėjai yra suviliojami itin patraukliomis kainomis, tačiau neretai produktai įsigyjami ir pamačius paprastą ir trumpą prekės pristatymą Vine. Dažniausiai kompanija kuria stop-motion filmukus apie produktus arba mados pristatymų pasiruošimo akimirkas.

Na ir pabaigai, smaližių pamėgtas OREO pavyzdys. Nenuostabu, kad beveik visuose video įrašuose dominuoja visiems puikiai žinomi sausainiai, tačiau, nepaisant to, kiekvienas video yra kitoks ir pateiktas vis kitaip. Nemažos kūrybos išlaidos kompanijai atsiperka su kaupu – kompanija puikuojasi įspūdingais pardavimais ir sekėjų gausa.

Nors lietuviškos kompanijos vis dar bijo save išbandyti Vine platformoje, nes greičiausiai galvoja, kad lietuviškų Vine vartotojų yra itin mažai, arba paprasčiausiai nežino apie tokį kanalą. Nepaisant to, noriu priminti, kad tą patį Vine kanale video galima panaudoti komunikacijai Facebook ar Twitter verslo profiliuose.  Ypač aktualu tai turėtų būti įmonėms, kurios rankas tiesia į užsienio rinkas, kuriose Vine platforma ir trumpieji video gali atverti plačius vartotojų ratus. Tarp tokių įmonių matyčiau Audimas, Vici, Vinted, Karūna ir kitas kompanijas. Lieka tik sulaukti, kuri iš įmonių pasiryš šiai vartotojų pasaulio užvaldymo avantiūrai. Na, o jei kankins kūrybinės kančios, tai visada galite kreiptis į socialinių tinklų komunikacijos profesionalus – SocialDrum ☺

 

Pasaulio užvaldymo specialistė, Social Media Drummer,

Viltė