X karta ir kaip su ja užmegzti ryšį socialiniuose tinkluose?

Neabejoju, jog tikrai esate girdėję apie kartų teoriją, kuri kiekvienam iš mūsų pagal gimimo metus priskiria po atitinkamą raidę – X, Y arba Z. Anot teoretikų, kiekvienai kartai yra būdingas panašus istorinis-socialinis fonas, kuris daro įtaką tai grupei priklausančių žmonių vertybėms bei asmeninėms savybėms. Tad savaime suprantama, kad jei tarpusavyje skiriasi X, Y ir Z kartų bruožai, yra skirtinga ir jiems rengiama reklama. Kiekvieną kartą apžvelgsime skirtinguose blogo įrašuose, o šiandien pradėsime nuo vyriausiosios – X kartos!

BENDRIEJI X KARTOS BRUOŽAI

Jai priklauso žmonės, gimę tarp 1965-1980 metų, o tai reiškia, jog šiuo metu jų amžius siekia nuo 38 iki 53 metų. X kartos atstovai yra apibūdinami kaip savarankiški, atsakingi, praktiški, kiek skeptiški, bet mėgstantys pokyčius. Šeima – viena svarbiausių vertybių. Labiau vertina rezultatą nei procesą, taip pat vengia turėti autoritetų. Didžioji dalis X kartos atstovų šiuo metu jau yra sukūrę savo šeimos lizdelį, išperėję vaikučius, išleidę juos į mokslus, o gal net ir į gyvenimą. Tačiau kaip šie faktai visgi siejasi su tuo, ko X karta tikisi iš prekės ženklų kominkacijos? 

KOMUNIKACIJOS TONAS IR TURINYS 

Šios kartos žmonės tiki, kad susikurti ryšiui ir užsitarnauti pagarbą prireikia daugybės laiko bei pastangų, todėl išdygdami jiems prieš akis kartu su savo preke ir klausdami „ė, ką tu?“, greičiausiai, liksime nesuprasti. Tai nereiškia, jog komunikacija turėtų būti tik formali ir tik sausa, tačiau visišku laisvumu ir bandymu suartėti laidant sarkastiškus juokelius su įsipynusiais žargonais, nieko nepasieksime.

X karta nėra suinteresuota vaikytis madų ir tendencijų. Pirmenybę jie skiria praktiškumui ir kokybei. Pavyzdžiui, norėdami įsiūlyti X kartos atstovei suknelę, didesnę svarbą turime skirti ne drabužio grožio ir stilingumo išryškinimui, bet kokybei, ilgaamžiškumui, audinio funkcionalumui ir kitiems praktiniams dalykams.

Kaip jau buvo minėta, X kartai labai svarbi yra šeima ir jos palaikomos vertybės, kas sukuria ir užtikrina jiems saugumo jausmą. Jei siunčiama žinutė atspindi šias vertybes, X karta tai neabejotinai pajus ir įvertins. Parodykime, kad esame patikimi ir pasiryžę užtikrinti teikiamų paslaugų ar parduodamų prekių kokybę.

Taip pat stengiantis pasiekti X kartos žmones derėtų atsisakyti valdingo tono – venkime liepiamųjų nuosakų, neverskime eiti ir daryti/pirkti/dalyvauti. X kartai labiau tinka parodyti, kas galėtų būti padarius/nusipirkus/sudalyvavus, o tuomet duoti erdvės jiems patiems nuspręsti, ką jie turėtų su tuo daryti.

X VYRAI VS X MOTERYS

Šios kartos vyrų bei moterų tarpe yra ir tam tikrų skirtumų, į kuriuos taip pat turėtume atsižvelgti.  Moterims tinka švelni ir sentimentali komunikacija, vertybėmis pagrįsti stiprūs įrašai, susiję su gyvenimiškais patyrimais. Humoras taip pat turėtų būti švelnus ir jokiu būdu ne juodas ar pernelyg sarkastiškas. Tuo tarpu vyrams skirta komunikacija reikalauja paprastumo bei ramaus tono. Jei X kartos moterys mėgsta svajingas ir sparnuotas frazes, tai šios kartos vyrams artimesnis yra žemiškumas, logika, racionalumas. Pavyzdžiui, jei atsižvelgdami į minėtuosius skirtumus siektume iškomunikuoti  X čiužinio gerąsias savybes, kuo skirtųsi įrašas moterims nuo įrašo vyrams? 

Moterims: Miegamasis kambarys – tai mūsų poilsio oazė, kurioje atgauname jėgas. Prie kūno formų prisitaikantis X čiužinys Jūsų miegą neabejotinai pavers pačiu saldžiausiu!

Vyrams: Pamirškite bemieges naktis! X čiužinys puikiai prisitaiko prie kūno formų ir taip užtikrina kokybišką Jūsų poilsį. 

Šis pavyzdys iliustruoja, kuo skiriasi į vyrus bei į moteris nukreiptas komunikacijos tonas. Moteriai parašytas tekstas yra daug emocingesnis bei lyriškesnis, tuo tarpu vyrui skirtas įrašas yra šaltesnis bei lakoniškesnis. 

EL. PAŠTO MARKETINGAS

Naujienlaiškių bei pasiūlymų siuntimas el. paštu gali atrodyti atgyvena, tačiau X kartai tai yra vienas iš veiksmingiausių būdų. Pavyzdžiui, Z kartos atstovai, kurių didžioji dalis šiuo metu yra mokyklinio amžiaus, reklaminius laiškus traktuoja kaip spam’ą ir jų beveik niekada neatidaro, tačiau X karta su malonumu peržiūri gautus pasiūlymus. Įsidėmėkite, jog šią kartą ypatingai žavi asmeniniai pasiūlymai! 

Žinodami su kuo kalbame, žinosime ir kaip kalbėti yra tinkamiausia. Jei bandome pasiekti X kartą, neužmirškime, jog šių žmonių vertybės ir pasaulėžiūra yra stipriai susiformavusios, tad siekdami aukštų rezultatų apie jas ne tik kalbėkime, bet ir pateisinkime savo veiksmais tai, ką komunikuojame! 

 

Social media drummer,

Agnė